четвртак, 31. март 2011.

Музичка култура


Дрвени дувачки инструменти, али на рачунару


Час музичког почео је као и сваки други, подсетили смо се на оно што смо научили на претходним часовима.Док су моји другови говорили ја сам бележилa:
Основна подела инструмената
1. Дувачки- аерофони (грчки аеро = ваздух)
а) дрвени
б) лимени
2. Удараљке
а) са одређеном висином тона
б) са неодређеном висином тона
3. Жичани- кордофони ( латински корда = жица )
4. Инструменти са диркама
После тога покренули смо рачунаре и о дувачким инструментима учили посматрајући презентацију.Такође сам бележила:

• Флаута-пријатан тон, као жубор потока или цвркут птица, употребљава се и солистички
• Кларинет-има дубљи тон, велике изводјачке могућности, користи се и у џез музици
• Обоа- најстарији инструмент, има нежан тон, даје интонацију целом оркестру, користи се и као солистички инструмент
• Фагот- има више могућности и дубоке тонове и мирне мелодије, може бити и солистички инструмент
• Енглески рог- тип обое, само мало тамнији тон
• Бас кларинет- већи је него кларинет и има дубље тонове
• Контрафагот- има најдубље тонове и само је оркестарски инструмент
• Пиколо- користи се у пуном оркестарском саставу, има највиши оштар тон
• Саксофон- комбинује све дувачке инструменте, заступљен и у забавној и у џез музици

Час музичке културе је био веома занимљив, другачији и чини ми се да ми је сада прича о свим инструментима много интересантнија па и јаснија. Свиђа ми се што у исто време видим али и чујем звук инструмента јер тако лакше запамтим и препознајем инструменте у композицијама. Најбоље је то што сама одређујем брзину рада и могу да се задржим и сазнам више детаља о ономе што ме занима.
Сама презентација није уопште монотона, врло јасно је одвојено оно што је битно, слике су јасне и прегледне а посебно ми се допада то што када гледам слику текст је неутралније боје па покретом миша текст добија јачу боју и тиме привуче моју пажњу. Коришћење је врло једноставно па брзо пронађем оно што ми је потребно.
Чак ми се после овога часа чини да теорија музике уопште није досадна.


Милица Нађ, VII / 1